Vill du och din hund medverka i dokumentärserie?

Dags att ta farväl? Vi söker deltagare till tv-dokumentärserie.

Till en tv-dokumentärserie söker vi dig som tagit det tunga beslutet att avliva din hund.

Genom att visa vardagssituationer, intervjua ägare – och närvara vid själva avlivningen – vill vi skildra den smärtsamma situationen kring att tvingas avliva ett djur.

Samtidigt vill vi lyfta fram det unika i relationerna vi visar. Jakthelger. Utställningar. Hundar som varit trogna sällskap i kampen mot obotliga sjukdomar. Under hundarnas och ägarnas sista dagar tillsammans vill vi visa vardagssituationer, platser och minnen som får tittaren att förstå vilken roll hunden spelar – och har spelat i ditt/era liv.

Målet är inte bara en samling gripande porträtt av enskilda hundägare och smärtsamma avsked, utan också en bild av hunden i vår tid.

Som deltagare kan du känna dig trygg i att du blir lyssnad till. Vi som arbetar med projektet är båda yrkesverksamma journalister med erfarenhet från företag som Sveriges Television och Sveriges Radio. Du som väljer att medverka kan förvänta dig ett unikt och respektfullt skildrat personligt dokument – och en möjlighet att visa andra som funderar på att skaffa hund vad det kan innebära att tvingas avliva sitt djur.

Vårt mål är att programmet ska nå en så bred publik som möjligt. Vi kommer i första hand att presentera programidén för Sveriges Television och Utbildningsradion.

Självklart är du välkommen att höra av dig helt förutsättningslöst – vi lyssnar gärna och berättar mer.

Gustaf Rosensköld
gustaf.rosenskoeld@gmail.com

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.