Besiktning av valp & kattunge

Till både Paket1 och Paket2 tillkommer grundavgift + ev. extra mil.

Hundar

Valpar får lämna tiken vid tidigast 8 veckors ålder.
Seriösa uppfödare levererar inte valpar utan att första grundvaccinationen, chipmärkning och besiktning med intyg utförts av veterinär.

Paket1 – Guldveterinären erbjuder ett besök vid tidigast 8 veckors ålder.
Vid besöket utförs första grundvaccinationen, id-märkning med de nya skonsamma mini-microchippen, besiktning och besiktningsintyg utfärdas. Hundvalpköparna måste själva boka besök hos sin veterinär för andra grundvaccineringen vid 12 veckors ålder.

I Sverige är det lag på att alla hundar id-märks och registreras på Jordbruksverkets Hundregister oavsett ursprungsland, renrasig eller blandras.

Katter
Kattungar får lämna katthonan vid tidigast 12 veckors ålder.
Seriösa uppfödare levererar inte kattungar utan att båda grundvaccinationerna, chipmärkning och besiktning med intyg utförts av veterinär.

Paket1 – Guldveterinären erbjuder ett besök vid tidigast 12 veckors ålder.
Vid besöket utförs första grundvaccinationen, id-märkning med de nya skonsamma mini-microchippen, besiktning och besiktningsintyg utfärdas. Kattungeköparna måste själva boka besök hos sin veterinär för andra grundvaccineringen vid 16 veckors ålder.

Paket2 – Guldveterinären erbjuder två besök vid tidigast 8-9 veckors ålder.
Vid första besöket (vid 8-9 veckors ålder) utförs första grundvaccinationen och id-märkning med de nya skonsamma mini-microchippen.
Vid andra besöket (vid tidigast 12 veckors ålder) utförs andra grundvaccinationen samt besiktning och besiktningsintyg utfärdas.

Katter har ännu inget lagfört krav på märkning och registrering i antingen Sverak och/eller SKK’s Djur-id men det är önskvärt och på förslag, för katternas bästa.

Guldveterinären är glad över äran att samarbeta med följande uppfödare:

Cane Corso:
Mamarazza´s kennel